Nowa trasa drogowa
Nowa trasa drogowa odciąży ruch w mieście i przyspieszy transport
Po latach planowania i oczekiwania rusza budowa Zachodniej Obwodnicy Szczecina (ZOS) – jednej z najważniejszych inwestycji infrastrukturalnych w regionie. Trasa, będąca częścią drogi ekspresowej S6, połączy Kołbaskowo z Goleniowem i ma znacząco poprawić komunikację między północną a południową częścią województwa zachodniopomorskiego. Kluczowym elementem inwestycji będzie tunel pod Odrą, który stanie się najdłuższą tego typu konstrukcją w Polsce.
Choszczno w sieci - Spis treści
Podział inwestycji na etapy
Budowa Zachodniej Obwodnicy Szczecina została podzielona na trzy odcinki:
- Kołbaskowo – Dołuje (13,6 km) – połączy się z autostradą A6 i drogą krajową nr 13, poprawiając dojazd do zachodnich części Szczecina.
- Dołuje – Police (11,9 km) – przebiegać będzie przez Dobrą i Wołczkowo, usprawniając połączenie z północnymi dzielnicami miasta.
- Police – Goleniów (23,4 km) – najbardziej wymagający odcinek, obejmujący tunel pod Odrą o długości 5 km oraz połączenie z portem lotniczym Szczecin-Goleniów.
Korzyści dla kierowców i gospodarki
Budowa ZOS przyczyni się do:
- odciążenia centrum Szczecina od ruchu tranzytowego,
- skrócenia czasu przejazdu między Policami a Goleniowem o ponad 30 minut,
- poprawy dostępu do przejść granicznych oraz portu lotniczego Szczecin-Goleniów,
- zwiększenia atrakcyjności inwestycyjnej regionu.
Nowa trasa drogowa
Zgodnie z planami Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, pierwsze dwa odcinki mają być gotowe w 2028 roku, a tunel pod Odrą zostanie ukończony do 2032 roku. Całkowity koszt inwestycji szacowany jest na ponad 5 miliardów złotych.