Nowa trasa drogowa

Nowa trasa drogowa odciąży ruch w mieście i przyspieszy transport

Po latach planowania i oczekiwania rusza budowa Zachodniej Obwodnicy Szczecina (ZOS) – jednej z najważniejszych inwestycji infrastrukturalnych w regionie. Trasa, będąca częścią drogi ekspresowej S6, połączy Kołbaskowo z Goleniowem i ma znacząco poprawić komunikację między północną a południową częścią województwa zachodniopomorskiego. Kluczowym elementem inwestycji będzie tunel pod Odrą, który stanie się najdłuższą tego typu konstrukcją w Polsce.

Podział inwestycji na etapy

Budowa Zachodniej Obwodnicy Szczecina została podzielona na trzy odcinki:

  • Kołbaskowo – Dołuje (13,6 km) – połączy się z autostradą A6 i drogą krajową nr 13, poprawiając dojazd do zachodnich części Szczecina.
  • Dołuje – Police (11,9 km) – przebiegać będzie przez Dobrą i Wołczkowo, usprawniając połączenie z północnymi dzielnicami miasta.
  • Police – Goleniów (23,4 km) – najbardziej wymagający odcinek, obejmujący tunel pod Odrą o długości 5 km oraz połączenie z portem lotniczym Szczecin-Goleniów.

Korzyści dla kierowców i gospodarki

Budowa ZOS przyczyni się do:

  • odciążenia centrum Szczecina od ruchu tranzytowego,
  • skrócenia czasu przejazdu między Policami a Goleniowem o ponad 30 minut,
  • poprawy dostępu do przejść granicznych oraz portu lotniczego Szczecin-Goleniów,
  • zwiększenia atrakcyjności inwestycyjnej regionu.

Nowa trasa drogowa

Zgodnie z planami Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, pierwsze dwa odcinki mają być gotowe w 2028 roku, a tunel pod Odrą zostanie ukończony do 2032 roku. Całkowity koszt inwestycji szacowany jest na ponad 5 miliardów złotych.