KPO na tramwaje – Toruń i Szczecin z szansą na dofinansowanie
Centrum Unijnych Projektów Transportowych (CUPT) podejmuje działania, które mogą przynieść przełom w kwestii rozwoju infrastruktury tramwajowej w Polsce. Szczególną uwagę zwraca na projekty złożone przez Tramwaje Szczecińskie oraz Miejski Zakład Komunikacji w Toruniu. Dzięki zwiększeniu limitu liczby tramwajów objętych wsparciem, oba miasta mogą liczyć na częściowy sukces.
Choszczno w sieci - Spis treści
Więcej tramwajów dzięki Krajowemu Planowi Odbudowy
W ramach Krajowego Planu Odbudowy (KPO) dostępne jest jeszcze 275 milionów złotych, które CUPT zamierza w pełni wykorzystać na dofinansowanie projektów tramwajowych. Zwiększenie limitu tramwajów pozwoliłoby na pełne rozdysponowanie środków, co stwarza realną szansę dla Torunia i Szczecina.
Toruń i Szczecin – priorytety dla CUPT
Wnioski obu miast znajdują się obecnie na liście rezerwowej. Dodatkowe środki mogłyby przyspieszyć realizację kluczowych inwestycji w transporcie publicznym, poprawiając komfort oraz ekologiczność miejskiej komunikacji.
Tramwaje Szczecińskie planują modernizację istniejącego taboru oraz zakup nowoczesnych pojazdów, co ma znacząco poprawić jakość podróży. Z kolei Toruń stawia na rozbudowę swojej sieci tramwajowej, co jest istotnym krokiem w rozwoju miasta.
Ekologiczna przyszłość transportu publicznego
Wsparcie z KPO to szansa nie tylko na unowocześnienie komunikacji miejskiej, ale także na redukcję emisji CO₂ i zwiększenie dostępności ekologicznych środków transportu. W czasach, gdy troska o środowisko jest kluczowa, inwestycje w transport publiczny mają szczególne znaczenie.
Co dalej?
CUPT czeka obecnie na decyzję Ministerstwa Infrastruktury dotyczącą zwiększenia limitów tramwajów objętych wsparciem. Jeśli wniosek zostanie zaakceptowany, Toruń i Szczecin mogą już wkrótce ogłosić dobre wieści dla swoich mieszkańców.
Toruń i Szczecin z szansą na dofinansowanie
Inwestycje w transport publiczny to krok w stronę zrównoważonego rozwoju miast. Toruń i Szczecin mają szansę skorzystać z dodatkowych środków w ramach KPO, co może znacząco poprawić jakość życia mieszkańców i przyciągnąć nowych inwestorów. Trzymamy kciuki za decyzję CUPT i dalszy rozwój infrastruktury tramwajowej w Polsce.