Zachodniopomorskie – Droga ekspresowa S10 Stargard – Piła będzie przygotowana do realizacji

<iframe class="td-youtube-player-lazy" width="600" height="560" src data-src="https://www.youtube.com/embed/19GIoGiOyO8?enablejsapi=1&feature=oembed&wmode=opaque&vq=hd720&&&" data-srcdoc="*{padding:0;margin:0;overflow:hidden}html,body{height:100%;}img{position:absolute;width:100%;top:0;margin:auto}.td-center-align{top: 50%;left: 50%;transform: translate(-50%, -50%);-webkit-transform: translate(-50%, -50%);position: absolute;}Video The Dark Knight Rises: What Went Wrong? – Wisecrack Edition” frameborder=”0″ allow=”autoplay” allowfullscreen>[embedded content]

Droga ekspresowa S10 Stargard – Piła będzie przygotowana do realizacji

Podpisaliśmy umowy na opracowanie Koncepcji programowych wraz z badaniami podłoża dla 108 km drogi ekspresowej S10 Stargard – Piła. To łącznie pięć umów dla poszczególnych odcinków tej drogi.

Kontrakty na trzy fragmenty zostały zawarte z firmą Transprojekt Gdański, natomiast na dwa odcinki z konsorcjum Databout i LH Engineering. Łączna wartość zawartych umów to 31,05 mln zł. Wykonanie badań geologicznych i opracowanie dokumentacji koncepcyjnej to ostatni krok przed realizacją inwestycji w formule Projektuj i buduj. Wykonawcy mają 13 miesięcy na opracowanie dokumentacji i wykonanie badań.

Podpisane umowy na prace przygotowawcze dla drogi ekspresowej S10 Stargard – Piła:

· Stargard – Recz, długość 31,5 km, umowa z konsorcjum Databout i LH Engineering o wartości ok. 8,4 mln zł

· Recz – Łowicz Wałecki, dł. 34,5 km, umowa z firmą Transprojekt Gdański o wartości ok. 8,5 mln zł

· Łowicz Wałecki – Mirosławiec, dł. 6,7 km, umowa z firmą Transprojekt Gdański o wartości ok. 2,7 mln zł

· Mirosławiec – Wałcz, dł. 21,86 km, umowa z konsorcjum Databout i LH Engineering o wartości ok. 5,9 mln zł

· Wałcz – Piła, dł. 13,5 km, umowa z firmą Transprojekt Gdański o wartości ok. 5,4 mln zł

Dokumentacja niezbędna do realizacji inwestycji

Koncepcje programowe uszczegółowią rozwiązania projektowe w korytarzu określonym, w uzyskanej w lipcu ubiegłego roku, decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Na tym etapie będzie jeszcze wariantowo analizowany układ węzłów drogowych. W ramach prac przygotowawczych, na całym przebiegu drogi, zostaną wykonane badania podłoża (sondowania, wiercenia i tomografia elektrooporowa). Badania te są kluczowe dla określenia szczegółowych rozwiązań projektowych, takich jak sposób posadowienia obiektów mostowych czy potrzeby w zakresie wzmocnień podłoża na przebiegu inwestycji. Po zakończeniu badań i wykonaniu dokumentacji w roku 2023 będziemy gotowi do ogłoszenia przetargów na zaprojektowanie i budowę drogi.

Ponad 100 km nowej drogi ekspresowej

S10 będzie dwujezdniową drogą ekspresową z dwoma pasami ruchu w każdą stronę. Wydana w lipcu ubiegłego roku decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach jest ostateczna i określiła przebieg trasy. Nowa droga ekspresowa S10 będzie omijała miejscowości, przez które przebiega obecna DK10, między innymi Suchań, Recz, Kalisz Pomorski i Mirosławiec. Nowa trasa połączy się z już istniejącą obwodnicą Wałcza, a dalej S10 będzie biegła na południe od istniejącej DK10. Na węźle Piła Północ – przyszłym połączeniu S10 i S11 – zakończy się odcinek Stargard – Piła. Na trasie przewidziano budowę jedenastu węzłów drogowych. Powstanie też pięć par Miejsc Obsługi Podróżnych i dwa Obwody Utrzymania Drogi.

Mateusz Grzeszczuk
Główny Specjalista
Pion Dyrektora Oddziału



Świnoujście w sieci - Obserwuj nas w Google News